Aanbod
MIJN AANPAK
Hoe gaat dit nu in zijn werk? Eerst plannen we een kennismakingsgesprek om elkaar te leren kennen, te kijken of het klikt en jullie hulpvraag in kaart te brengen.
Daarna worden er sessies gepland. De frequentie hiervan is volledig afhankelijk van jullie noden en wensen.
Voor een sessie wordt 60 minuten gerekend waarvan 50 minuten kindcontact en 10 minuten voor praktische zaken en administratie.
Ik vind het erg belangrijk om SAMEN aan de slag te gaan. Elke sessie start ik graag vanuit jullie vraag. Dit kan een vraag zijn die vastgelegd werd bij het kennismakingsgesprek maar uiteraard kan er ook elke sessie bekeken worden wat er op dat moment nodig is.
Tarieven:
Te betalen met cash of via payconic.
DOELGROEP
Alle kinderen, jongeren en jongvolwassenen die een extra duwtje in de rug, wat extra ondersteuning kunnen gebruiken of een luisterend oor kunnen gebruiken.
Kinderen en jongeren die het wat moeilijker vinden om hun draai te vinden binnen onze maatschappij.
Ook kinderen en jongeren met ASS, ADHD, ... of een vermoeden van zijn heel welkom.
Een officiële diagnose is niet nodig.
Een diagnose of problematiek zijn niet nodig.
Hoewel dit soms "nodig" is voor verwerking of het begrijpen van is een diagnose of problematiek niet iets waaruit ik vertrek.
Twijfel je, laat ons dan samen bekijken of ik iets kan betekenen voor jullie.
Waarvoor kan je bij mij terecht?
Hieronder geef ik jullie een aantal voorbeelden waarvoor je bij mij terecht zou kunnen.
Graag benadruk ik dat dit voorbeelden zijn en dat je met andere vragen ook zeker bij mij terecht kan. Vinden we geen oplossing/ antwoord dan zoeken we samen verder naar waar jullie wel terecht kunnen met die specifieke vraag.
* sociale vaardigheden op school
* prikkelverwerking op school
* samenwerking met / ondersteuning van leerkracht / zorg
* ondersteuning bij sociaal emotioneel welzijn op school
* overgang kleuter / lager / middelbaar / hoge school
* vrijetijdsbesteding
* planning / organisatie huishouden
* zelfredzaamheid en zelfstandigheid
* prikkelverwerkinng
* psycho-educatie - aanvaarden diagnose
* aanleren verschillende vaardigheden (school - communicatie - sociaal - emotioneel)
* coping - technieken
* conflicten en problemen leren oplossen - leren omgaan met
* vermindering van angsten en negatieve gedachten
* omgaan met verandering
* omgaan met emoties - gevoelens
* stimuleren van ontwikkeling (motorisch - cognitief - emotioneel)